Παρασκευή, 29 Ιουνίου 2012

Για μια "ανάληψη ευθύνης" θεσμικού ρατσισμού στην γειτονιά μας

Είναι γεγονός ότι η είσοδος των ναζί της χρυσής αυγής στο «ναό της δημοκρατίας» έχει ευνοήσει και θα συνεχίζει να ευνοεί τους κάθε είδους φασίστες να εκδηλώνονται. Υπό αυτή την έννοια, δε μας εκπλήσσει καθόλου η ακραίου ρατσιστικού περιεχομένου δήλωση του δημοτικού συμβούλου της πλειοψηφίας Νίκου Παπανικολάου με την οποία "αναλαμβάνει την πολιτική ευθύνη" για την παραγωγή θεσμικού ρατσισμού όταν κατείχε τη θέση του προέδρου του Ενιαίου Φορέα Δράσεων – Πολιτισμού – Αθλητισμού – Περιβάλλοντος - Αλληλεγγύης-Κοινωνικής Προστασίας και Παιδείας Δήμου Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνος. Στη χώρα όπου το πολιτικό σύστημα καθορίστηκε τα τελευταία 70 σχεδόν χρόνια όχι μόνο από την ατιμωρησία αλλά και από την κυριαρχία στην πολιτική των δοσίλογων και των συνεργατών των ναζί, δεν είναι έκπληξη που τα πνευματικά τους παιδιά και εγγόνια αποκαλύπτονται ως αυτό που πραγματικά είναι.

Κατ' αρχάς, μερικές βασικές παρατηρήσεις για το blog του κυρίου Παπανικολάου: εκτός από λίγες δικές του φωτογραφίες,  μπορεί κανείς να βρει σ' αυτό φωτογραφία της οικογένειάς του – ποιος έχει ξεχάσει, για παράδειγμα, τον πρώην τσεκουροφόρο και νυν white collar φασίστα κύριο Βορίδη να προσέρχεται στο Προεδρικό Μέγαρο για την ορκωμοσία της κυβέρνησης «εθνικής σωτηρίας» του Νοεμβρίου συν γυναιξί και τέκνοις; -, φωτογραφία του ιδίου με τον μητροπολίτη Αμερικής Δημήτριο, εορτολόγιο της ορθόδοξης χριστιανικής θρησκείας, πρόσφατη ανάρτηση με τίτλο «ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ» και θέμα μια μαγευτική περιήγηση πάνω από την Ελλάδα (!!!), πάνω από βουνά και παραλίες στις φλέβες των οποίων φανταζόμαστε ότι τρέχει αμόλυντο ελληνικό αίμα ερχόμενο απ' ευθείας από τον Καιάδα – και όχι από εκείνο το μπασταρδεμένο από αιώνες ενετοκρατίας, τουρκοκρατίας ή αραβικής κατάκτησης. Είναι προφανές ότι οι προσλαμβάνουσες του κυρίου Παπανικολάου ορίζονται από το περιβόητο τρίπτυχο «Πατρίς – Θρησκεία – Οικογένεια» και τις ιδεολογικές του συμπαραδηλώσεις.

Όσον αφορά την «ανάληψη της πολιτικής ευθύνης» απ' την πλευρά του κυρίου Παπανικολάου που τα παιδιά των αλλοδαπών δεν μπήκαν στους παιδικούς σταθμούς τη χρονιά που πέρασε, αυτή κινείται σε δύο άξονες: ο πρώτος έχει να κάνει με τη δημόσια αναγνώρισης της διαχρονικής αποτυχίας της εκάστοτε δημοτικής αρχής να διαχειριστεί τα δημόσια πράγματα και ο δεύτερος με τη ρατσιστική λύση στην οποία προχώρησε ο κύριος Παπανικολάου προκειμένου να αντιπαρέλθει το πρόβλημα που ο ίδιος και οι προκάτοχοί του έχουν προκαλέσει.

Τι μας λέει εν ολίγοις ο κύριος Παπανικολάου; Μας λέει ότι ο Ενιαίος Φορέας, δηλαδή ένα νομικό πρόσωπο του Δήμου και οι προηγούμενες εκδοχές του, δεν κατέβαλλαν στο ΙΚΑ τις νόμιμες εισφορές υπέρ των εργαζόμενων τα τελευταία 20 χρόνια˙ φαινόμενο διαδεδομένο στην ελλάδα και γνωστό ως εισφοροδιαφυγή, ένα από τα κακώς κείμενα τα οποία στηλιτεύει ο ίδιος ο κύριος Παπανικολάου τρεις αναρτήσεις πιο πριν στο blog του. Ωστόσο και, ενώ ο ίδιος αναγνωρίζει και παραδέχεται δημόσια ότι εναλλακτικές λύσεις δεν είναι δυνατό να εφαρμοστούν ακριβώς λόγω της διαχρονικής κακοδιαχείρισης των οικονομικών του Δήμου από τις δημοτικές αρχές, προτείνει και αποφασίζει τη μετακύλιση του κόστους αυτού στους κατοίκους του ενιαίου δήμου και συγκεκριμένα σε μια κατηγορία τους επιλεγμένη με φυλετικά και άρα ρατσιστικά κριτήρια. Εύλογα προκύπτουν ορισμένα ερωτήματα σχετικά με το ρόλο της δημοτικής αρχής: αν δεν μπορεί να βρει λύσεις στα προβλήματα του δήμου, τότε τι ακριβώς κάνει; Ποια ανάγκη υπηρετεί; Ποιο νόμο προστατεύει και εφαρμόζει μία δημοτική αρχή και πώς νομιμοποιείται να επικαλείται τους νόμους, όταν η ίδια παρανομεί; Πόσο θράσος χαρακτηρίζει πλέον αυτές τις θλιβερές υπάρξεις που όχι μόνο δημόσια αναγνωρίζουν πόσο αποτυχημένοι έχουν υπάρξει αλλά, επιπλέον, επιτίθενται στους πιο αδύναμους και κατατρεγμένους αυτού του κόσμου;

Θα αρκούσε μία απλή παραπομπή στην παρακάτω γνωμοδότηση ενός θεσμικού και νομικού οργάνου, ενός κομματιού δηλαδή του πολιτισμού τον οποίο υποτίθεται ότι εκπροσωπεί και προστατεύει ο κύριος Παπανικολάου για να εκτεθεί ο δημοτικός σύμβουλος: «[…], η πρόταξη των δημοτών έναντι των κατοίκων που δε διαθέτουν την πρόσθετη ιδιότητα του δημότη, προσκρούει πέραν των λοιπών, και στη συνταγματικώς επιβεβλημένη αρχή της ίσης μεταχείρισης, καθόσον διαφοροποιεί αναιτίως και χωρίς αποχρώντα λόγο την αντιμετώπιση ομοειδών περιπτώσεων. Η προνομιακή αντιμετώπιση των δημοτών ως διακρίνουσα μεταχείριση υπέρ μιας κατηγορίας πολιτών που δεν πληροί τις ειδικότερες προϋποθέσεις του νόμου, συνιστά αυθαίρετη και αθέμιτη απόκλιση από τις αρχές του κράτους δικαίου.» (Φ. 1000.2 / 13345/2012 απόφαση του Συνηγόρου του Πολίτη ). Ο κύριος Παπανικολάου μπορεί να ανατρέξει σ' αυτή για να βρει και την ειδική μνεία του Συνηγόρου του Πολίτη στο δήμο Φιλαδέλφειας–Χαλκηδόνας. Θα θέλαμε επίσης να του υπενθυμίσουμε το άρθρο 2 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, βάσει του οποίου η ελλάδα έχει καταδικαστεί από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου για παρόμοιες πρακτικές – αν κι είναι μάλλον απίθανο να έχει μπει στον κόπο να διαβάσει ποτέ την ΕΣΔΑ. Όμως, αυτό δε θα ήταν αρκετό για να αναδειχθεί ο ναζιστικού προσανατολισμού ρατσιστικός τρόπος σκέψης του κυρίου Παπανικολάου.

Στην ουσία τους οι θέσεις του δημοτικού συμβούλου για τη μετανάστευση δεν ξεφεύγουν από τη γνωστή ρατσιστική ρητορική του «να φύγουνε, να πάνε αλλού», απλώς είναι διατυπωμένες με πιο διπλωματικό τρόπο. Προσπαθώντας να θέσει ως βάση της συζήτησης τη γνώμη του (!!!!), ο κύριος Παπανικολάου προβαίνει σε μία γελοία ερμηνεία του φαινομένου της μετανάστευσης και σε δήθεν ηθικολογικού χαρακτήρα προτροπές προς τους μετανάστες (οφείλει ο μετανάστης να μη ζει σε βάρος του ντόπιου πληθυσμού) χωρίς, φυσικά, να μπει καν στον κόπο να μας εξηγήσει με ποιο ακριβώς τρόπο συμβαίνει αυτό σε μία χωρά που έχει συστηματικά τα τελευταία 20 χρόνια ζήσει η ίδια σε βάρος των μεταναστών. Και φυσικά χωρίς να μπει, επίσης, στον κόπο να μας πει την γνώμη του και την πρότασή του για το τι μπορεί να γίνει με τους ανθρώπους που έχουν φτάσει στην Ελλάδα από τους δεκάδες πολέμους που για χρόνια εξελίσσονται από το Αφγανιστάν και το Πακιστάν μέχρι την Αίγυπτο και τη Λιβύη. Ίσως αρκεί για να υποστηρίξει τη γνώμη του να επικαλεστεί το ότι είναι η γνώμη του.Ίσως πάλι απλώς να μην τον ενδιαφέρει: είναι σαφές ότι το μέλημά του είναι η θέσμιση ρατσιστικών πολιτικών που θα προλειάνουν το έδαφος για την «τελική λύση» τόσο σε τοπικό όσο και σε κεντρικό επίπεδο.

Διότι είναι γνωστό ότι η παραγωγή πολιτικών και η λήψη αποφάσεων οι οποίες παράγουν αποκλεισμούς με βάση την καταγωγή και τη φυλή παραπέμπουν στα πιο ζοφερά και αιμοσταγή χρόνια της σύγχρονης ευρωπαϊκής ιστορίας, στα χρόνια της επικράτησης του Χίτλερ και των Ναζί στη Γερμανία και της εκκαθάρισης των Εβραίων, των Ρομά και κάθε  Γερμανού που δεν ανταποκρινόταν στα κριτήρια της άριας φυλής. Πώς αλλιώς εκτός από πολιτική θεσμισμένου ρατσισμού θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μία πολιτική αποκλεισμού από δημοτικές υπηρεσίες για τις οποίες οι μετανάστες κάτοικοι της πόλης έχουν ήδη πληρώσει (δημοτικά τέλη, δημοτικοί φόροι, ποσοστό ΦΠΑ που καταλήγει στους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους), όταν δηλώνεται δημόσια ότι το κριτήριο αποδοχής των παιδιών στους παιδικούς σταθμούς είναι η φυλή και η καταγωγή τους;

Κλείνοντας, θα θέλαμε να κάνουμε μία επισήμανση σχετικά με τη χρονική στιγμή ανάληψης αυτής της ευθύνης από την πλευρά του κυρίου Παπανικολάου: τη συγκεκριμένη απόφαση την έλαβε πολλούς μήνες πριν, σχεδόν ένα χρόνο˙ η απόφαση του Συνηγόρου του Πολίτη, έπειτα από την προσφυγή σ' αυτόν κατοίκων των γειτονιών μας, δημοσιεύθηκε στις 9 Απριλίου 2012˙ κι όμως: ο κύριος Παπανικαλάου ανάρτησε τη δική του «ανάληψη ευθύνης» στις 6 Ιουνίου 2012, δηλαδή 12 μήνες μετά τη λήψη της σχετικής απόφασης, δύο μήνες μετά την απόφαση του Συνηγόρου του Πολίτη, την ίδια ακριβώς ημέρα κατά την οποία με τη διαβόητη πλέον συνέντευξή του ο κύριος Σαμαράς εξαπέλυσε ακριβώς την ίδια ρατσιστική επίθεση εναντίον παιδιών 3-6 ετών, λίγες ημέρες πριν η ίδια εμετική πολιτική γίνει και επίσημα προεκλογική δέσμευση της χρυσής αυγής. Είναι προφανές ότι τα συγκοινωνούντα δοχεία του φασισμού και του ναζισμού όχι μόνο επικοινωνούν αλλά και πλειοδοτούν σε χυδαιότητα και μισανθρωπισμό. Είναι προφανές ότι η επιλογή της συγκεκριμένης χρονικής στιγμής για τη δημόσια σχετική δήλωση από την πλευρά του κυρίου Παπανικολάου δεν είναι καθόλου μα καθόλου τυχαία.

Να ξέρει ο κύριος Παπανικολάου ότι με την εν λόγω δήλωσή του δεν αναλαμβάνει μόνο την πολιτική ευθύνη για τον αποκλεισμό των παιδιών των αλλοδαπών κατοίκων από τους παιδικούς σταθμούς της γειτονιάς μας αλλά ότι, επιπλέον, σε αγαστή σύμπνοια με τους χρυσαυγίτες και το λοιπό φασιστικό συρφετό των κατ' ευφημισμό δημοκρατικών κομμάτων αναλαμβάνει την πολιτική ευθύνη για τα οπλισμένα χέρια των ναζιστών που χτυπούν και δολοφονούν μετανάστες σε όλη την Αθήνα. Καθείς με τα όπλα του…

4 σχόλια:

  1. Μηδέν άγαν.

    Πολύ καλά και όμορφα όλα αυτά περί ισότητας και δικαιοσύνης, συμφωνώ και στην πράξη όχι μόνο θεωρητικά, διότι οι περισσότεροι μιλούν θεωρητικά εφόσον δε συνυπάρχουν κάθε μέρα από τότε που "άνοιξαν τα σύνορα" μαζί με τους μετανάστες, αλλά να μην υπερβάλλουμε κιόλας. Στην καθημερινότητα, ιδίως στην εργασία, τη σκληρή κιόλας, όπου υπάρχουν απαιτήσεις, εντάσεις, τριβές, λόγω της ίδιας της φύσης της εργασίας, φαίνονται πολύ καθαρότερα τα πράματα, παρά κοιτάζοντας τα από την ασφαλή απόσταση του ευαίσθητου και συγκινημένου πολίτη. Οι χειρότεροι και εννοώ χειρότεροι όχι μεγαλύτεροι, ρατσιστές στη χώρα μας, είναι οι ίδιοι οι μετανάστες πρός τους μετανάστες άλλης χώρας ή φυλής. Κάτι που θεωρώ ότι έχει επιτευχθεί στο χώρο εργασίας, είναι να μη "φάει λάχανο" μετανάστης άλλο μετανάστη όσο βρίσκομαι ανάμεσα τους. (Δε μπορώ τα αίματα!!) Αυτό όμως δε σημαίνει ότι επιτυγχάνεται ή βρίσκει διάρκεια και εκτός εργασιακού χώρου. (Φάμπρικα). Δυστυχώς οι μεταξύ τους αντιπαραθέσεις κρύβουν τον κίνδυνο της επέκτασης προς τον Ελληνικό πληθυσμό σε κάποια στιγμή. Και αυτό είναι κάτι που πρέπει να το έχουμε υπόψιν. Εξάλλου εάν ήταν τόσο αθώοι, τίμιοι και κατατρεγμένοι, ούτε το νυστέρι θα κράδαιναν ενάντια του άλλου σε κάθε ευκαιρία, ούτε θα έσπρωχναν τον νεοφερμένο νταβατζιλίδικα προκειμένου να παραιτηθεί από την εργασία ώστε να δημιουργηθεί θέση για ομόφυλο τους, ούτε συνωμοτικά θα λήστευαν στα μέσα μεταφοράς, ούτε τίποτα από όλα αυτά, και τα υπόλοιπα.
    Με μετρό λοιπόν τους υπερ-ασπισμούς πριν εκπλαγεί κανείς δυσάρεστα!
    Στο 95% του κειμένου συμφωνώ πάντως.
    Ενδεικτικά δε θυμάμαι από πότε ακριβώς εργάζομαι-συνυπάρχω 8-10 ώρες την ημέρα και τη νύχτα, με Αλβανούς, Πακιστανούς,Ινδούς, Πολωνούς, και λίγους από τους Έλληνες που δε τους πειράζει να μπει λίγη μουτζούρα στα χέρια τους.
    Από κοντά λοιπόν είναι αποσπασμένες οι εντυπώσεις μου, εμπειρίες πλέον και όχι από μία οθόνη όπου διάβασα κάτι που μου άρεσε και τσούπ! να κι εγώ υπερασπιστής όσων δε γνώρισα ποτέ. Το σχόλιο ας ληφθεί από εκεί που πρέπει, όχι από εκεί που δε πρέπει.
    Ώρα για εργασία σιγά σιγά, 12ώρη βάρδια παρέα με... την παρέα τους! Σοάβεκ και Μουτάν! Κανένας Μήτσος κανένας Κώστας δεν έκατσε, όλοι έφευγαν μη πονέσει η μέση τους! Τώρα "μας πήραν τις δουλειές". Ποιές; Εκείνες που κανείς δεν ήθελε;
    Φιλικά Αλέξανδρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ο ανταγωνιστικός εσωτερικά τρόπος με τον οποίον είναι οργανωμένος σήμερα ο κόσμος της εργασίας δε θα μπορούσε να μην υφίσταται σ' όλους τους κλάδους δουλειάς. Έχεις δει συναδελφικά μαχαιρώματα μεταξύ τραπεζικών υπαλλήλων; Τα ίδια μ' αυτά που λες είναι.

      Το πρόβλημα είναι αλλού: στην αποδοχή από τους εργαζόμενους κάθε είδους της κυριαρχίας του αφεντικού, στην παραχώρηση σ' αυτό όλων των σοβαρών αποφάσεων για τη διεύθυνση της κάθε δουλειάς, στην αναζήτηση άλλων, πιο ανίσχυρων πόλων για την αποσυμφόρηση της καταπίεσης. Είναι γεγονός ότι αυτό το πρόβλημα δεν επιλύεται με κείμενα και πολιτικές τοποθετήσεις. Η επίλυση προϋποθέτει τη χειραφέτηση του εργαζόμενου και την συν-εργασία με κοινούς κοινωνικά ωφέλιμους παραγωγικούς στόχους.

      Διαγραφή
  2. Εγω ξερω οτι οταν δεν ειχα να πληρωσω το ρευμα στη βιοτεχνεια μου ο Αχμαν μου εδωσε τα λεφτα του που μαζευε να στειλει στην οικογενεια του για να μην στεναχωριεμαι και για να μπορουμε να δουλευουμε "αφεντικο" οπως ειπε.
    Υ.Γ. Εγω ειμαι το "αφεντικο".
    Ο Παπανικολαου που ειναι το θεμα οσο εχει αυτη την εξουσια που του δινει η θεση του στο Δημο θα βγαζει τα ρατσιστικα του κομπλεξ και εναρμονιζομενος με το "ρευμα" της εποχης θα ηθελε στις επομενες εκλογες να εχει και την υποστηριξη της ΧΑ μπας και γινει χαλιφης στη θεση του χαλιφη.Φτιαχνει βιογραφικο οπως αυτος ξερει για να το προβαλει αναλογα.Ομως εχει μπερδευτει εδω στη Φιλαδελφεια βλεπουμε τα πραγματα διαφορετικα απο οπως φανταζεται.Τους φασιστες τους τσακιζουμε στη γειτονια μας (οπως ελεγε το πανο στο τριγωνο να μην ξεχνιωμαστε)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να πούμε επιτέλους τα πράγματα με το όνομα τους.

    Ο Παπανικολάου, όντας οννεδίτης στα τέλη της δεκαετίας '80, ήταν συγχρόνως και τακτικός θαμώνας στα γραφεία της Χρυσής Αυγής στην Κεφαληνίας. Επίσης η τοπική εφημερίδα ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ που τον στήριξε και τον στηρίζει είναι ιδιοκτησίας κάποιου Λιόση ο οποίος υπήρξε υποστηρικτής του Ασημακόπουλου (δοτός δήμαρχος της χούντας) ενώ ήταν και μέλος δοτού φοιτητικού συλλόγου επί χούντας.
    Αν μέσα σε όλα αυτά βάλουμε και την πολεμική του Παπανικολάου στον Τομπούλογλου, που πηγάζει από τα ρατσιστικά και ομοφοβικά του συμπλέγματα, καταλαβαίνουμε πολύ καλά ότι πρόκειται για ένα φασιστόμουτρο ενδεδυμένο το μανδύα του δημοκράτη.
    Φαινόμενα τύπου Παπανικολάου υπάρχουν σε όλη τη χώρα και πρέπει να τα απομονώσουμε από την πολιτική ζωή της Φιλαδέλφειας.
    Φασίστες σ' αυτή τη πόλη δεν έχουν θέση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή